Angielskie Kanony

Polskie Kanony | Angielskie Kanony

ANGIELSKIE KANONY

Założenie, że nie może zaistnieć żaden kanon, czasami bywa nieprzemyślane. Nieprawda, że nie mamy żadnego kanonu. Wiele z naszych dzieł często jest ze sobą w logiczny sposób związanych i spójnych. To do Ciebie, czytelniku, należy podjęcie decyzji odnośnie do tego, w co uwierzysz i uznasz za jądro tego uniwersum. Nie powinno się jednak zakładać, iż autorom brakuje chęci ani zorganizowania.

Poniższe linki prowadzą do oficjalnie rozpoznawanych i współdzielonych kanonów uniwersum Fundacji SCP. Aby pisać dzieła w oparciu o dany, przyszły autor musi się upewnić, że zna resztę materiałów już do owego kanonu przynależących oraz pamięta, iż utwory te są względem siebie spójne.

Co niegdyś było ukryte, teraz jest jawne. Jak Fundacja przetrwa w świecie, w którym nie może sobie pozwolić już na tajemnice?

"…dzień piąty ratowania, kolejne ciała zostały odzyskane z oceanu. Wstępne szacunki wskazują, iż liczba ofiar śmiertelnych oscyluję koło miliona i ciągle wzrasta. ONZ wydało oświadczenie o niedawnym Incydencie Północnokoreańskim, twierdząc, że był to "sprawunek natury". Ostatni wyciek poufnych dokumentów z Zebrania Japońskiego, które opisują kradzież wobec czegoś znanego jako "Fundacja", sugeruje inną możliwość…".

Fragment "Joseona", autorstwa Doc Burns.

FitnessGram Pacer Test to wieloetapowy test wydolności tlenowej który z czasem staje się stopniowo trudniejszy. 20 metrowy test biegowy zacznie się za 30 sekund. Ustawcie się na linii startu. Bieg zaczyna się powolnie ale staje się szybszy co minutę, po tym jak usłyszycie ten sygnał. bodeboop. Pojedyncze okrążenie powinno być ukończone za każdym razem, jak słyszycie ten sygnał. ding. Pamiętajcie, by biec w prostej linii i biec tak długo, jak to możliwe. Za drugim razem, jak nie uda wam się skończyć okrążenie przed usłyszeniem sygnału, wasz test suę kończy. Test zacznie się na słowo start. Na mój znak. Do biegu. Gotowi! Start.

"To jest to, co czyni rzeczy prawdziwymi. Przełomy, momenty, chwile szaleństwa. Korek wyskakuje i moja butelka przelewa się nienawiścią i skurwysyńską złością."

Fragment "Conservation of Momentum" autorstwa Randomini

Brzask to kanon, który skupia się na sytuacji świata po słonecznej osobliwości oraz wysiłkach tych, którzy walczą o przetrwanie.

Nauczcie się być ogarnięci mrokiem, przyjaciele. Bójcie się światła.

Fragment "S D Locke's Proposal" autorstwa S D Locke

Śmierć to obietnica, że wszystkie trudności, z którymi się mierzymy, w pewnym momencie, się zakończą. Ale co jeśli śmierć obietnicy nie dotrzyma? Jeśli trudności wciąż przychodzą? Nie mielibyśmy innego wyboru, jak trwać przez nie. Na zawsze.

Prezenterka się uśmiechała. 'Cud', mówiła. Joyce nie była w stanie się uśmiechnąć — jedyną rzeczą w jej głowie była ilość pracy, która oczekuje.

Fragment "ΩK", autorstwa Croquembouche

Po latach zimnego i bezwzględnego podejścia Fundacja w końcu zdała sobie sprawę, że jej metody są przestarzałe we współczesnym świecie. Starając się poprawić swoją sytuację poprzez współpracę i akceptację dla anomalii, Ośrodek 120 musi poradzić sobie z następstwami Trzech Wielkich Diaspor, cieniami dawno minionego imperium Fae i nieuchronnym powrotem jego potwornej władczyni, królowej Mab. Pełen magii, bogów i starożytnych tajemnic Z Archiwum 120 opowiada o tym, że cały świat w końcu wykonał ruch, we wspólnym wysiłku, by zmienić się na lepsze.

Kiedy Pan Żądzy będzie gotowy, my również będziemy. Pokażemy mu, że jesteśmy czymś więcej niż małpami, z którymi zetknął się tysiąclecia temu, używających podstawowej magii i rytuałów jako próby walki z bogami. Z żelazną pięścią będziemy walczyć z panem strachu i zazdrości, gdy słońce wzejdzie ze wschodu. Będziemy gotowi i zwyciężymy.

Przygotujcie się przyjaciele, bo nadchodzi świt ludzkości.

Fragment "SCP-5659", autorstwa Ralliston

Do zniszczenia świata wystarczył jeden malutki robaczek i obietnica, że go powstrzymamy. Nie doceniono jednak go. Oto historie - zarówno dobre, jak i złe - tych, którzy byli częścią tej obietnicy i zostali przez nią dotknięci.

Jednak dekady, a nawet wieki postępu mogą runąć w jednej chwili. 5 lipca 2022 roku rój szarańczy wydostał się z Ośrodka zakopanego głęboko pod pustynią Nevada i rozpoczął się koniec świata.

Fragment "Apologies and Redemption", autorstwa DrMorris.

Byt znany jako "Nikt" działa podobnie jak natura: jego działanie są nieobliczalne, a metody niejasne. Cel i prawdziwa tożsamość bytu stanowią zagadkę dla wszystkich, oprócz niego samego. Jednakże, kiedy dojdzie do ich pojęcia, Nikt zniknie. Wydarzyło się to już co najmniej raz.

Zatrzymał się i chwilowo spojrzał na odbicie swej twarzy w lustrze, starając się przypomnieć sobie, czy jakikolwiek jej szczegół wyglądał znajomo. I, jak zwykle, nie. Westchnął. "Cóż, nic mi z zastanawia się. Czas iść do pracy". Ostatni raz poprawił kurtkę i uroczyście przechylił kapelusz ku pustemu pokojowi. Następnie przekroczył próg.

Fragment "Preludium: Terminus", autorstwa Drewbear.

Będziemy potrzebować większej łodzi.

Zanim dotarliśmy do Hy-Brasil, miasto pogrążyło się już w chaosie i ruinie. Sztorm był na tyle silny, aby wywołać panikę, a wtedy zionący ogniem ośmiorniczy potwór wypełzł z oceanu. To był przepis na katastrofę i właśnie tak się wydarzyło.

Fragment "LTE-0851-Cetus", autorstwa stormbreath