Poradnik dla nowicjuszy

Wprowadzenie

Witaj w Fundacji SCP! Oto poradnik dla nowicjuszy. Zapoznasz się tutaj z naszymi podstawowymi standardami. Bez względu na to, w jaki sposób tutaj dotarłeś, witamy Cię jako członka naszej społeczności i potencjalnego autora dzieł związanych z SCP. Możesz odnieść wrażenie, że ten artykuł jest nieco przydługawy, zapewniamy Cię jednak, że wszystko, co się tutaj znajduje, to bardzo ważne informacje. Prosimy, nie olewaj tego działu oraz wracaj do niego w razie jakichkolwiek wątpliwości, zanim skontaktujesz się z przedstawicielem administracji.

Wszystkie prace znajdujące się na tej witrynie są, o ile nie zaznaczono inaczej, materiałami fikcyjnymi. Fundacja nie istnieje: to jedynie strona kreatywnego pisarstwa.

Znajdujące się tu prace mogą być nieodpowiednie dla niektórych czytelników. Korzystasz ze strony na własną odpowiedzialność.

Zacznijmy od samego początku: przemiany zwykłego czytelnika w członka naszej społeczności.

  • 1. Stwórz sobie konto Wikidot. Możesz to zrobić tutaj.
  • 3. Nawet mając konto Wikidot, nadal nie jesteś członkiem Polskiej Filii Fundacji SCP. Aby dołączyć do naszej społeczności, musisz do niej aplikować o tutaj

Dołączając do witryny wyrażasz zgodę na zasady przedstawione w Zasadach i Poradnikach.

Ej! To dziwne! Przeskoczyliśmy z kroku 1. do kroku 3. Co z krokiem 2.? Oto on:

  • 2. Na Twoją aplikację będzie składał się krótki akapit, mający co najwyżej 200 znaków. Jako jednak że codziennie otrzymujemy sporą liczbę aplikacji, musieliśmy określić pewne standardy, które ta musi spełnić, zanim ją rozpatrzymy pozytywnie. Poznasz je, zaznajamiając się ze wszystkimi informacjami tego artykułu (tj. ze wszystkimi jego zakładkami).

W naszych artykułach często zwracamy się do Ciebie, czytelniku lub czytelniczko, jak do mężczyzny. To zabieg czysto kosmetyczny i powodowany naszą chęcią niekomplikowania przekazywanych Tobie informacji. Uważamy, że to o wiele lepszy zabieg, niż zwracanie się raz do kobiety, a raz do mężczyzny. A dlaczego nie piszemy w domyśle o kobiecie? Dlatego, że lwia część naszej społeczności (jakieś 90%) to właśnie mężczyźni; jeżeli to się zmieni (a przynajmniej wyrówna — czego byśmy chcieli —) odpowiedniemu przeredagowaniu ulegną też nasze artykuły. Mamy nadzieję, że rozumiesz nasze podejścia i to, że nie ma ono żadnego innego podłoża niż ww.

Jeżeli interesuje Cię przyłączenie się do nas celem pisania artykułów, dodatkowe informacje i linki do bardziej szczegółowych wytycznych znajdziesz również w tym poradniku. W każdym razie oczekuje się od Ciebie znajomości zasad, zanim zaczniesz publikować jakiekolwiek komentarze, oraz poradnika Jak napisać SCP, zanim zaczniesz pisać swoje dzieła SCP.

Dr Bright ma dla Ciebie kilka porad odnośnie do aplikowania. Jest to jeden z administratorów oddziału centralnego Fundacji SCP, który tam rozpatruje aplikacje.

Dobrze wspomnieć:

  • Dlaczego interesuje Cię dołączenie do naszej społeczności;
  • Czy posiadasz jakiekolwiek umiejętności, z których możesz być dumny.

Pamiętaj też, że nie jesteś jedynym aplikantem. Nie pisz aplikacji na miarę powieści; nie marnuj niepotrzebnie czasu rozpatrującego; bądź konkretny.

Po tym artykule możesz się poruszać, przechodząc na samą jego górę i klikając inną zakładkę. (Następną jest "Zachowanie").

Jeżeli, po zaznajomieniu się z tym poradnikiem, nadal będziesz miał pytania, powinieneś poszukać na nie odpowiedzi w naszym FAQ.