Dokument 1780-WL

ocena: +6+x

Przedmowa: Ten dokument został przepisany z nieanomalnej części SCP-1780-3, po raz pierwszy odzyskanej z SCP-1780-1 w dniu 08.06.1993 r. Analiza papieru, nagłówka, czcionki i radioizotopowego znaku wodnego jest niejednoznaczna. Zdaniem zespołu badawczego SCP-1780, artykuł ten jest albo rzeczywiście wyprodukowany przez alternatywną wersję Fundacji, albo jest falsyfikatem wymagającym naruszenia bezpieczeństwa na poziomie Σ, aby go powielić. Badanie obu wiodących hipotez, trwają.
Wszystkim pracownikom Poziomu 4 zaleca się zgłaszanie wzmianek o imieniu Thaddeus lub "Thad" Xyank wśród pracowników niższego szczebla ochrony do Nadzorcy HMCL SCP-1780 (obecnie Dr Iliza Schrader) tak szybko jak to możliwe, ponieważ może to wskazywać na infiltrację ze strony SCP-1780-2a.

Delta%20T.png

Witamy w RCT-Δt

Krótki Zarys od Dr Thaddeusa Xyanka

Dziękuję za zainteresowanie tematyką anomalii czasowych/temporalnych i życzę ci powodzenia, żeby udało ci się otrzymać kopię tego listu. Jak rozumiem, spośród wielu linii czasowych, w których Fundacja lub analogiczna organizacja zaistniała, tylko kilkanaście z nich posiada departament zajmujący się anomaliami temporalnymi, a tylko trzy znane linie czasowe pozwoliły na celowe stosowanie przemieszczeń czasowych jako strategii przechowywania. Moje najszczersze gratulacje za dostrzeżenie wartości w tym zadaniu, zwłaszcza ze świadomością, że posiadanie tego listu jest podstawą do rozwiązania umowy lub bezterminowego uwięzienia w przypadku 9/10 ofiar śmiertelnych. Podjął pan poważne ryzyko, przyjmując tę nominację. Dziękuję za to.

Zacznijmy więc od podstawowego założenia, że wszystko co wiesz o dynamice temporalnej jest fundamentalnie błędne. Pomimo tego, co nawet ja mogę Ci powiedzieć, paradoksy istnieją. W luźnej definicji, paradoks czasowy to sytuacja wynikająca z przerwania uporządkowanej sekwencji zdarzeń, która wymaga, aby dwa sprzeczne wyniki były jednocześnie uznawane przez wszechświat za prawdziwe. Do czasu napisania tego tekstu większość badaczy uważała, że takie zdarzenie wymagałoby zniszczenia jednej lub obu linii czasowych, planety Ziemi, naszego lokalnego Stożka Świetlnego lub… cóż, rozumiecie sami. Scenariusz Klasy XK albo "wpadka", jak to się mówi. Prawda, na szczęście, jest o wiele bardziej subtelna niż to.

Zamiast tworzyć zupełnie nowe wszechświaty (które mogą, ale nie muszą, cierpieć na taką samą utratę wierności czasowej jak nasz), paradoksy rozdzielają przyczynowość na kilka odrębnych "gałęzi". Oczywiście, jest to duże uproszczenie, ze względu na chaotyczną naturę czasu Wystarczy powiedzieć, że bliżej nam do wszechświata kopenhaskiego niż do uniwersum "multiświatowego". Zarówno piszę ten list, jak i nie piszę tego listu. Ty go czytasz i nie czytasz. Te dwie sekwencje zdarzeń zajmują dokładnie tę samą przestrzeń i nie zajmują dodatkowej przestrzeni. To, co jednak zajmują, to różne "ramy" czasowe, a te oddzielne, ale jednoczesne "masowe" przyczynowości są podtrzymywane przez "mózgową" przyczynowość ich zbiorowych mieszkańców.

Czas jest nie tylko zjawiskiem fizycznym, ale także mentalnym. Umysły tworzą i utrzymują strumień tachionów o niskiej mocy jako produkt uboczny percepcji sensorycznej. Aby móc sensownie działać w teraźniejszości, mając do dyspozycji informacje dostępne za pomocą zmysłów, napływające nieprzerwanie z przeszłości, umysł musi być w stanie oprzeć swoje reakcje na kilku możliwych przyszłościach. Struktura ta tworzy fundamentalną samoreferencyjną pętlę w sercu poznania, w wyniku czego nie tylko tworzą się "masowe" związki przyczynowe z powodu miliardów umysłów oddziałujących na siebie w zgodzie, ale każdy z tych umysłów tworzy niezależny "mózgowy" związek przyczynowy, w którym definiowany jest stan jego ciała. Jest to mechanizm, dzięki któremu człowiek może podróżować przez przeszłość i zabić własnego dziadka, nie naruszając przy tym wszechświata; człowiek ten nosi ze sobą swój własny "zlew czasowy" i uprawomocnia swoje istnienie.

Ten departament może istnieć i nawigać pomiędzy różnymi "masowymi" przyczynami dzięki temu czasowemu zapadaniu się. Każdy człowiek nosi ze sobą swoją własną historię i ta osobista historia również stanowi przyczynowość, którą można nawigować.

Jaka jest zatem misja Zespółu Badaczo Przechowawczego Δt (lub w skrócie "delta-te")? Jest ich kilka, które wymagają doktorów i asystentów badawczych, wyszkolonych Agentów, członków Mobilnych Formacji Operacyjnych oraz specjalistów przechowawczych.

  1. Tam, gdzie to możliwe: eliminowanie przyczyn stycznych, siecznych, pętlowych, równoległych i prostopadłych poprzez wymuszenie przywrócenia stanu początkowego.
  2. Zapewnienie, że pewne zdarzenia odpowiedzialne za nasze istnienie i istnienie Fundacji jako całości wydarzą się zgodnie z zapisami.
  3. Zapotrzebowanie na czasowo odizolowaną kwaterę operacyjną, która posłuży jako miejsce postoju do walki z zagrożeniami retrokauzalnymi i utrzymania spójnej historii ludzkiej cywilizacji. (Zatwierdzone źródła są obecnie w trakcie rozpatrywania; więcej informacji pojawi się później).
  4. Ustalenie rezultatów czasowego odizolowania zagrożeń na poziomie klasy Keter. (np. czy możemy wysłać ciastka będące Keterem, aby rozmnażały się wiecznie podczas cieplnej śmierci wszechświata i czy zapobiegnie to/spowoduje kolejne zdarzenie pokroju "Wielkiego Wybuchu"?)
  5. Szeroko zakrojone działania w zakresie odzyskiwania utraconych i skradzionych obiektów SCP.
  6. Negacja potrzeby ochrony linii czasu w ogóle. (Cel długoterminowy, obecnie dyskutowany.)

Niektóre z tych misji będą wymagały zaawansowanego zrozumienia kilku anomalii czasowych, ich zagadnień brzegowych oraz ich wykorzystania jako czynników przemieszczania się w czasie. Niektóre misje mogą również wymagać wiedzy na temat rozwoju kulturowego i lingwistyki, jak również kilku teorii przewidywania historii. Jeśli potrzebujesz dostępu do materiałów z tych dziedzin lub potrzebujesz czasu na naukę przed pierwszą misją, możemy ci w tym pomóc.

Jeśli powyższe wyjaśnienie wydaje Ci się zbyt zagmatwane, sprzeczne z intuicją lub w jakiś sposób niemożliwe, to dobrze. Uświadomienie sobie niezrozumiałości i niespójności anomalii czasowych jest pierwszym krokiem do zrozumienia ich zastosowania. Więcej informacji na temat przesunięć czasowych oraz ćwiczenie testowe, które pomoże Ci rozpocząć pracę, znajdziesz na końcu tego dokumentu. Pamiętaj: wyruszasz w podróż, w którą ludzkość prawdopodobnie nigdy nie miała wyruszyć. Ale zaczynamy ją teraz i aby złagodzić szkody, które już zostały wyrządzone każdej historii w naszym wszechświecie, jedyna droga prowadzi naprzód.

Musimy zabezpieczyć przeszłość. Możemy przechowywać teraźniejszość. Będziemy chronić przyszłość.

Jeszcze raz dziękuję i życzę powodzenia. Na bogów, którzy jeszcze żyją, będziesz go potrzebował.

Podpisano,

Signature%202.PNG

Dr Thaddeus Xyank
Kierownik Departamentu Anomalii Temporalnych