Poradniki

Witaj w Poradnikach! Jeżeli poszukujesz odpowiedzi lub porady, znajdziesz je poniżej. Jeśli masz pomysł na poradnik, który widziałbyś na tej liście, skontaktuj się z przedstawicielem administracji i pokaż mu szkic artykułu.

Niech nie zmyli Cię nazwa: mówimy na nie poradniki, bo tym właśnie są, jednak w większości ich znajomość jest obowiązkowa, jeśli nie chociażby oczekiwana. Nie zdziw się, że gdy je pominiesz, to na pierwsze pytania odnośnie do witryny uzyskasz odpowiedź "przeczytaj poradniki".

Najważniejsze Znajomość obowiązkowa

  • Zasady: Oczekuje się od Ciebie znajomości regulaminu. Nieznajomość zasad nie zwalnia Cię z obowiązku ich przestrzegania. Poznaj regulamin, nim przeczytasz inne artykuły.
  • Poradnik dla nowicjuszy: Omawia kwestie aplikacji o nadanie uprawnień, zalecane zachowanie na stronie, porady odnośnie do bycia dobrym użytkownikiem, porady pisarskie i listę przedstawicieli administracji. Znajomość tego artykułu obowiązuje każdego użytkownika.
  • FAQ: Najczęściej zadawane pytania. Omawia uniwersum SCP, funkcjonowanie witryny oraz normy zachowania.
  • Wkład: Ogólny poradnik omawiający rodzaje fikcji, jakie mogą znajdować się na łamach witryny, oraz możliwości dokonywania wkładu.
  • Użytkowanie licencji: Użyteczne informacje, szczególnie dla ambitnych członków społeczności. To obowiązkowy i przydatny przewodnik dla osób chcących tworzyć dzieła zależne — m.in. gry czy plakaty, które bazują na uniwersum Fundacji SCP. Wyjaśnia możliwe wykorzystanie i ograniczenia wynikające z licencji, która obejmuje treści tej witryny.
  • Jak napisać SCP: Omawia dokładnie to, co podpowiada tytuł: pisanie, przechowywanie, język i cenzurę, humanoidy, formatowanie oraz szablony. Przeczytaj ten poradnik przed napisaniem artykułu.

Ważne Potrzebne informacje

  • Użytkowanie plików: Przeczytaj, jeżeli planujesz wykorzystać w swoim raporcie lub opowieści materiał graficzny, dźwiękowy bądź multimedialny.
  • Omówienie usuwania treści: Wyjaśnienie naszej polityki odnośnie do procedur usuwania treści z witryny. Przeczytaj to omówienie, zanim opublikujesz swój artykuł.
  • Krytykowanie: Omawia oczekiwania witryny w aspekcie krytykowania.
  • Tłumaczenie dzieł SCP: Poradnik porusza kwestię tłumaczenia dzieł SCP: m.in. pomoce, standardy i sprawy formalne. Przeczytaj ten poradnik przed przełożeniem artykułu.
  • Zasady Discorda SCP-PL: Zasady korzystania z naszej platformy discord, czyli miejsca, gdzie codziennie toczymy rozmowy tak o uniwersum, jak i ogólnie.
  • Omówienie przepisywania artykułów: Zasady i procedury stosowane na witrynie w przypadku przepisywania opublikowanych prac.
  • Polityka CSS: Zasady tworzenia, publikacji i użytkowania własnych motywów CSS.
  • Oznaczanie treści dla dorosłych: Poradnik wyjaśnia sposób oznaczania prac zawierających treści nieodpowiednie dla czytelników niepełnoletnich.

Warto przeczytać Materiały dodatkowe

  • Poradnik tagowania: Poradnik ten omawia system tagowania witryny. Zawarta jest w nim pełna lista tagów.
  • Struktura administracji witryny: Strona ta zawiera informacje odnośnie istniejącej struktury administracji witryny wraz ze szczegółowym opisaniem poszczególnych stanowisk i obowiązków.
  • Poznaj personel: Miejsce, w którym możesz poznać osoby zarządzające witryną.
  • Oddział krytyki: Poradnik przedstawiający czym jest Oddział krytyki i jego skład.
  • Techniczne słowa: Przeróżne naukowe i inżynieryjne słowa, i co one oznaczają. Użyteczne do stworzenia Twojego pisma bardziej naukowym i profesjonalnym.
  • Wikikod - poradnik: Opisanie prostym i przystępnym dla początkujących autorów kodu wykorzystywanego w formatowaniu na platformie Wikidot.
  • Poziom Zagrożenia SCP: Nieobowiązkowy, dodatkowy wskaźnik informujący o zagrożeniu wynikającym z przełamania zabezpieczeń danego obiektu.
  • Naprawa logowania w Chrome: Jak, korzystając z Chrome, zalogować się bez problemów.

Eseje Polskie

  • Pisanie SCP Informacje dodatkowe dotyczące pisania Specjalnych Czynności Przechowawczych
  • Kronika Polskiej Filii Historia naszej witryny, opisana przez jej założyciela.
  • Kalendarz Poglądowy kalendarz naszych opowieści i raportów SCP.
  • Zrozumieć Zrozumiane Przedstawienie kategorii Obiektów Zrozumianych i wyjaśnienie, czym się takie cechują.

Eseje Tłumaczone

Pisanie w uniwersum Fundacji

Rozwijanie swojego stylu

Znanie swoich rzeczy NAUKI

  • Sklasyfikowane i Ty Krótkie opisanie, co oznacza "sklasyfikowane" i jak działa dostęp do dokumentów niejawnych.
  • Techniczne pisanie Pisanie o sprawach technicznych przez nie-techników. Większość z nas jest autorami, nie naukowcami. Ten esej może być pomocny, jeśli chcesz napisać coś w temacie, w którym nie jesteś ekspertem.
  • Ton kliniczny: Odcenzurowane: porady do uzyskania tego nieuchwytnego tonu klinicznego w Twoich artykułach.

Bycie członkiem społeczności

Krytyka prac innych użytkowników

Słowa Aelanna do mądrych.

Aelanna była na tyle miła, że napisała dla nas serię esejów dotyczących różnych aspektów odnośnie do pisania i krytyki.

  • Słowniczek pojęć: Dokładny słowniczek żargonu wiki, z którym możesz się tu spotkać.