Nexus Hub
ocena: +4+x

Nexus
/ˈnɛksəs/

  1. połączenie lub seria połączeń łączących dwie lub więcej rzeczy.
  2. centrum lub centralny punkt.
  3. Skoncentrowana strefa/obszar anomalnych działalności.

Informacje Operacyjne o Nexusach

Czym jest Nexus

Nigdy w ogóle o czymś takim nie słyszałem

Nexus (l.mn. Nexusy) to obszar/strefa, który jest aktywną anomalią i posiada pewną stałą społeczność. Wyobraź sobie miasto takie jak Nowy York z tym wyjątkiem, że miasto nigdy nie widziało słońca albo ludzie czasami zmieniają się w zwierzęta i jest to dla nich norma.

Normalnie Fundacja/GoI zaklasyfikowała takie miejsce jako obiekt SCP i starałaby się zabezpieczyć taką strefę. Niestety, nie zawsze jest to możliwe bądź wykonalne. Dlatego też takie miejsca są klasyfikowane jako Nexusy. Oznacza to, że obszary są uznawane za miejsca anomalnej aktywności i pozostawiane pod kontrolą jakiegoś GoI bądź rządu. Są one też ukrywane przed opinią publiczną razem z wszystkimi dowodami na ich istnienie.

Istnieją również większe wersje Nexusów, znane jako Wolne Porty. Obszary te są z natury anomalne najczęściej odłączone od naszego świata. Działają one jako swoiste bezpieczne strefy dla anomalii, gdzie zasłona nie obowiązuję, ponieważ każdy, kto wchodzi do Wolnego Portu, jest świadomy, istnienia anomalii. Wolne Porty są zazwyczaj uznawane za suwerenne państwa/enklawy i są zażądane przez swój własny rząd, aczkolwiek z pewną integracją agencji rządowych/federalnych bądź międzynarodowych.

Charakterystyka Nexusów

Podstawy konceptu

Niska populacja
Większość Nexusów ma bardzo niską populację, największa populacja to ok. 30,000 osób1. Duża populacja oznaczałaby że wiadomości o istnieniu Nexusa rozchodziłyby się znacznie bardziej. Jest to również ułatwienie dla fundacji dzięki, któremu jest jej o wiele łatwiej utrzymać zasłony.

Ograniczenia Nexusów
Efekty anomalne Nexusa występują tylko w jego obrębie (lub w niektórych przypadkach w obrębie innych Nexusów). Na przykład, nie można zmusić Goatmana z Sloth's Pit do wyjścia z Nexusa: Akt zmieni go po prostu w zwykłą kozę po chwili. Co się dzieje w Nexusie, zostaje w Nexusie.

Motyw Nexusa
Każdy Nexus posiada swój centralny motyw, który obejmuję całą ideę anomalii w danym Nexusie. Mogą one istnieć w dowolnym miejscu na świecie, tak długo, jak zamieszkuję go przynajmniej ~25 i nie powinien pasować do żadnej lokacji z naszego świata. Poza tym możesz robić, co chcesz. Jeśli chcesz zrobić Nexusa, w którym zamiast deszczu pada łososiami droga wolna2.

Dokumentacja Nexusów

Techniczna strona Nexusów

[[>]]
[[module Rate]]
[[/>]]

**Nexus #:** Nx-XX

**Nazwa Cywilna:** [Cywilna nazwa obszaru będącego Nexusem]

**Populacja:** [Przybliżona liczba osób zamieszkujących Nexus]

**Klasa Obszaru:** Briar/Asphodel/Camelot/Shangri-La/Dunwich (wskazać, która klasa)

**Protokół Interakcji z Nexusem:** [Paragraf mówiący o specjalnych wymaganiach personelu pracującego w danym Nexusie]

**Placówka Zabezpieczająca:** [Opcjonalny przypisany Ośrodek/Strefa zajmujący się zabezpieczaniem i monitorowaniem danego Nexusa]

**Opis:** [Paragraf opisujący Nexusa]

**Dodatek:** [Opcjonalny dodatek]

Klasy Obszarów Nexus

Test pudełka Nexusów.

Kryteria dla Klas Obszarów Nexus:

  1. Jak oczywisty jest Nexus?
  2. Jak jest szansa, że cywile się z nim zetkną.

Klasa Obszarów Nexus

Briar
Nazwa Briar pochodzi ze starego cierniowego krzaka z filmu Song of the South. Kilka lokalnych osobliwości oraz częstsze występowania zjawisk anomalnych, oraz obiektów anomalnych. Przykrywka ze strony fundacji jest prawie całkowicie niewymagana.

Asphodel
Nazwa Asphodel pochodzi od Pól Asphodel, niesamowicie przeciętnego życia pozagrobowego w mitologii greckiej. Cywile będą mieli wrażenie, że coś jest nie tak z tym miejscem, częściej będą występować zjawiska anomalne oraz anomalne obiekty. Wymaga pewnego działania ze strony fundacji.

Camelot
Nazwa Camelot pochodzi z legend arturiańskich. Anomalia aktywność jest dość integralną częścią miasta. Fundacja musi regularnie ukrywać oraz utrudnianie znalezienie jej przez cywili przez min. usuwanie takowych lokacji z map. W niektórych przypadkach, by zabezpieczyć takiego Nexusa wymagana będzie Fundacyjna Placówka.

Shangri-La
Nazwa Shangri-La pochodzi z powieści „Zaginiony horyzont” (Lost Horizon) autorstwa Jamesa Hiltona. Miejsce z dużą aktywnością anomalną. Wymagane jest aktywne powstrzymywanie osób postronnych. Fundacja musi sobie radzić z anomaliami w miarę ich pojawiania się. Wymagana jest placówka zabezpieczająca fundacji.

Dunwich
Dziękujemy H.P. Lovecraft. Cały obszar jest praktycznie anomalny. Nexus jest, prawię całkowicie odcięty od świata nieanomalnego. Mogą być wymagane specjalne środki zabezpieczające, aby zapewnić bezpieczeństwo personelowi. Wymagana jest placówka zabezpieczająca fundacji.

Wolny Port3
Centrum życia i handlu anomalnego świata. Społeczności takie otwarcie zdają sobie sprawę z istnienia anomalii i aktywnie je wykorzystują. Takie strefy są chronione przez prawo krajowe/międzynarodowe i zabraniają interwencji Fundacji. Przestrzegania prawa w Wolnych Portach zajmują się ich własne agencje. Dostęp do takich miejsc jest możliwy tylko przy użyciu pewnych anomalnych środków4.

Lista Nexusów

Nx-03 | Hy-Brasil | Ośrodek-03

Klasa Obszaru: Wolny Port Camelot

Opis: Magiczna wyspa położona u wybrzeży Irlandii, niedostępna w konwencjonalny sposób. Nexus jest zarządzany przez Tuatha Dé Danann i jest neutralnym terytorium dla wielu GOI, w tym fundacji. Wyspa została zniszczona przez LTE-0851-Cetus w 1988 roku. Pomimo tego Nexus nadal istnieje, ale mocno podupadł pod względem mocy i siły.

Powiązane Artykuły:

Nx-07 | Gwag Hen y Cwn, Swansea, Walia| Ośrodek-78

Klasa Obszaru: Asphodel

Opis: Małe miasteczko zlokalizowane na wyspie u południowego wybrzeża Walii. Większość jego mieszkańców cierpi na Teriantropie, czyli zdolności do metamorfozy w zwierzęta5.

Powiązane Artykuły:

Nx-17 | Boring, Oregon | Ośrodek-64

Klasa Obszaru: Briar

Opis: Położona na południowym wschodzi od Portland w Oregonie (Stany Zjednoczone), główną anomalią Boring jest duże występowanie prawie wszystkich znanych odmian anomalnej fauny. Ponadto Boring jest również siedzibą dla Wilson's Wildlife Solutions(WWS), organizacji zajmującej się odkrywaniem i ochroną anomalnej flory i fauny. Zgodnie z porozumieniem z Boring, Fundacja poprzez Ośrodek-64 i WWS będą się wzajemnie wspierać i nie ingerować w swoje działania.

Powiązane Artykuły:

Nx-18 | Sloth's Pit, Wisconsin | Ośrodek-87

Klasa Obszaru: Shangri-La

Opis: Sloth's Pit miasto nazwane na cześć swojego założyciela Jacksona Sloth będące Nexusem napędzanym siłą swojej narracji. Liczba anomalii w mieście jest dość duża, a niektóre z nich wciąż nie są znane6. Wiele UAE7 wyłoniło się z narracji Sloth's Pit w tym Goatman, grzeszna Jessie oraz Hakoręki (ang. Hook Handed Man). Pomimo pewnych głupotek oraz zabawnego wyglądu w Sloth's Pit wydarzyło się też wiele przerażonych incydentów, przez co miasto posiada swoją mroczną historię.
Powiązane Artykuły:

Nx-25 | Olive Hill, Kentucky | Ośrodek-10

Klasa Obszaru: Camelot

Opis: Poza zasłoną Olive Hill jest bardzo dobrze znane z lasów państwowych Tygarts, które to są popularną atrakcją turystyczną. Jednak w późniejszych godzinach wieczornych zdarzają się dziwne rzeczy związane z lasem, takie jak zaginięcia małych dzieci i dziwne odgłosy wydobywające się prosto z lasu. Mieszkańców, którzy stracili swoje dzieci, dręczą również plotki o mieszkającej w lesie wiedźmie. Samego lasu unikają zarówno cywile, jak i personel fundacji, ponieważ wiele misji wysłanych do lasu, by zbadać go i odnaleźć dzieci, nigdy nie wróciło.

Powiązane Artykuły:

Nx-33 | Drake, Inverness-shire, Szkocja | Ośrodek-127

Klasa Obszaru: Camelot

Opis: Ten Nexus jest zamieszkany przez HAC8, które to zintegrowały się z codziennym życiem w Nexusie. Wokół miasta znajduję się również mnóstwo SCP-936 którzy mogą faktycznie udawać członków społeczeństwa.

Powiązane Artykuły:

Nx-37 | Daleport, Nowa Anglia | Strefa-37

Klasa Obszaru: Dunwich

Opis: Daleport to jedyny Nexus bez śmiertelnej populacji po incydencie z 1997, kiedy to miejski kult, próbował przywołać kilka bardzo potężnych istot, by „oczyścić” miasto. Rytuał jednak się nie powiódł, a cała ludność miasta została zdziesiątkowana. Dzisiaj ten Nexus jest siedliskiej anomalnej aktywności min. pojawienia się kończyn bez ciał czy słyszenie głosów należących do martwych mieszkańców.

Powiązane Artykuły:

Nx-43 | Verstecktedorf, Baden-Württemberg, Niemcy | Ośrodek-99

Klasa Obszaru: Camelot

Opis: Verstecktedorf to małe niemieckie miasteczko, które doświadcza anomalii związanych z bajkami braci Grimm. W tym Nexusie znajduje się też Czarny las (Schwarzwald) znaną lokacją z bajek Braci Grimm. Niektóre legendy/opowieści o mieście rozpowszechniały się w internecie za pośrednictwem takich stron internetowych jak Parawatch9, są one jednak często uważane za miejskie legendy.

Powiązane Artykuły:

Nx-51| Eventide, Oregon | Ośrodek-51

Klasa Obszaru: Dunwich

Opis: Eventide to miasto w Oregonie, które nigdy nie widziało Słońca z powodu nieznanego obiektu blokującego niebo i nieprzepuszczającego słońca. W mieście pada prawie, nie ustanie deszcz, która to wraz z brakiem światła słonecznego i anomalną naturą miasta daję bardzo dobre warunki do rozwoju anomalnych grzybów, które to są wykorzystywane do tworzenia anomalnych narkotyków i leków pozwalających rozwijać się czarnemu rynkowi Eventide. Ze względu na kontrolę sprawowaną przez Bawarskich iluminatów10, Fundacja musi działać potajemnie w mieście, by uzyskać nad nim kontrolę.

Powiązane Artykuły:

Nx-52 | Harkness, Maryland | Ośrodek-52

Klasa Obszaru: Dunwich

Opis: Harkness w stanie Maryland jest jedną z najbardziej skoncentrowanych populacji z anomalnymi chorobami. Jest to odpowiednik anomalnej społeczności trędowatych, miasto jest pokryte gęsto zieloną mgłą będącą swoistym morowym powietrze. W tym Nexusie znajduję się też placówka zajmująca się testowaniem i produkowaniem szczepionek ze względu na to, że w Nexusie występują pewne rzadkie choroby.

Powiązane Artykuły:

Nx-56 | Summerstone, Walia | Ośrodek-17

Klasa Obszaru: Camelot

Opis: Nx-56 było to leśne miasteczko położone w Walii otoczone umiarkowanym lasem deszczowym żyjącym z wyrębu drewna. Pierwotnie żywiciel półstabilnego ekosystemu SCP-4886-A, wydarzenia z Incydentu 4886-AO zmusiły jednak fundacje do ponownej oceny zakresu anomalnych właściwości Nx-56. Rozważana jest również ponowna ocena stanu Nx-56.

Powiązane Artykuły:

Nx-58 | Yumegēmu, Tokushima, Japonia | Ośrodek-79

Klasa Obszaru: Shangri-La

Opis: Yumugēmu to japoński Nexus charakteryzujący się wieloma anomaliami topograficznymi. Nexus obejmuję również gry i wyzwania w swoim otoczeniu, powodując, że budynki spotykane w Nexusie często odzwierciedlają te, które spotykamy w grach komputerowych. Anomalne właściwości Nexusa obejmują też pewne zmiany u żyjących w nim osobach którę wykazują pewne oznaki nieprawidłowości temporalne, oraz czasowe.

Powiązane Artykuły:

Nx-59 | Amityville, Missouri | Ośrodek-59

Klasa Obszaru: Shangri-La

Opis: Nie mające nic wspólnego z nawiedzonym domem Amityville jest małym miasteczkiem w stanie Missouri opierającym się na różnych przesądach związanych z pechem oraz ironią. Wielu wydarzeniom w mieście towarzyszą nagłe zmiany często zgodne z lokalnymi przesądami. W mieście krążą jednak pogłoski o nadużywaniu władzy przez pracowników Fundacji z Ośrodka-59, którzy rzekomo stworzyli dyktaturę w Amityville.

Powiązane Artykuły:

Nx-64 | Mujin, Jeolla Południowa, Korea Południowa | Ośrodek-64K11

Klasa Obszaru: Asphodel

Opis: Miasto Muji znajduję się na wybrzeżu półwyspu Yeosu i jest pokryte cały czas gęstą mgłą, która spowija całe miasto. Oprócz mgły na terenie Nexusa znajduję się też SCP-521-KO oraz posiada najniższy wskaźnik Hume’ów ze wszystkich znanych Nexusów, co powoduję wzrost liczby anomalii występujących na tym obszarze, którymi zajmuję się pobliski Ośrodek-64K

Powiązane Artykuły:

Lista Wolnych Portów

FP-01 | Three Portlands

Klasa Obszaru: Wolny Port

Opis: Miasto-państwo znajdujące się w kieszonkowym wymiarze połączone z Isle of Portland w Wielkiej Brytanii oraz miastami Portland w stanie Oregon i stanie Maine. Three Portlands jest największym Wolnym Portem w Ameryce Północnej. Jest rajem dla artystów anomalnych, okultystów oraz ludzi posiadających zdolności anomalne12, jest zamieszkiwany przez co najmniej 80.000 mieszkańców. Działania Fundacji w mieście są bardzo ograniczone przez mandat Hoovera rządu Stanów Zjednoczonych. Stany Zjednoczone gwarantują dzięki mu niezależność oraz status Wolnego Portu, zajmując się również bezpieczeństwem w mieście oraz utrzymaniem jego istnienia w tajemnicy; wykonywaniem tych obowiązków zajmuję się UIU13, która zajmuję się wraz z lokalną policją pilnowaniem przestrzegania prawa w mieście.

Powiązane Artykuły:

FP-02 | Backdoor SoHo

Klasa Obszaru: Wolny Port

Opis: Backdoor SoHo to Wolny Port, który jest znany głównie z artystycznej prezentacji anomalii. Podobnie jak dzielnica SoHo na Manhattanie, działa w nim wiele GoI min. Restauracja Abrozji oraz Marshall, Carter, and Dark. Porządku pilnuję w nim w pewnym stopniu UIU.

Powiązane Artykuły:

FP-03 | Eurtec

Klasa Obszaru: Wolny Port

Opis: Eurtec jest główną technologiczną metropolią na zachodzie i oczkiem w głowie Globalnej Koalicji Okultystycznej. Założona przez Servants of the Silicon Nornir14 w celu przyspieszenia rozwoju paratechniki na własną korzyść. Pomimo że Eurtec jest stosunkowo młody, ugruntował już swoją pozycję w anomalnym świecie jako główny Europejski Wolny Port. Jednak miasto zyskało również złą sławę jako siedlisko anomalnej przestępczości, z którą z trudem sobie radzi.

Powiązane Artykuły:

FP-04 | La Rue Macabre

Klasa Obszaru: Wolny Port

Opis: La Rue Macabre to anomalny wolny port do którego można się dostać zaczynając na ul. Decaturga w Nowym Orleanie (obok Jackson Square) i kierując się pieszo w stronę Morgan. Wypełniona dziwacznymi, zapomnianymi wyrzutkami i odrzutkami, La Rue Macabre jest miejscem dla marginesu społecznego anomalnego świata. Stanowi miejsce spotkań, dzielenia się historiami, zapijania zmartwień, może nawet miejscem do zarobienia kilku dolców jeżeli ci naprawdę brak gotówki oraz miejscem do handlu. Życie toczy się tu wolniej, w upale bagien.

Powiązane Artykuły: