Poradniki

Witaj w Poradnikach! Jeżeli poszukujesz odpowiedzi lub porady, znajdziesz je poniżej. Jeśli masz pomysł na poradnik, który widziałbyś na tej liście, skontaktuj się z przedstawicielem administracji i pokaż mu szkic artykułu.

Najważniejsze

  • Regulamin: Oczekuje się od Ciebie znajomości regulaminu. Nieznajomość zasad nie zwalnia Cię z obowiązku ich przestrzegania. Poznaj regulamin, nim przeczytasz inne artykuły.

Ważne

  • Poradnik dla nowicjuszy: Omawia kwestie aplikacji o nadanie uprawnień, zalecane zachowanie na stronie, porady odnośnie do bycia dobrym użytkownikiem, porady pisarskie i listę przedstawicieli administracji. Znajomość tego artykułu obowiązuje każdego użytkownika.
  • Krytykowanie: Omawia oczekiwania witryny w aspekcie krytykowania i przyjmowania krytyki.
  • FAQ: Najczęściej zadawane pytania. Omawia uniwersum SCP, funkcjonowanie witryny oraz normy zachowania.
  • Użytkowanie licencji: Użyteczne informacje, szczególnie dla ambitnych członków społeczności. To obowiązkowy i przydatny przewodnik dla osób chcących tworzyć dzieła zależne — m.in. gry czy plakaty, które bazują na uniwersum Fundacji SCP. Wyjaśnia możliwe wykorzystanie i ograniczenia wynikające z licencji, która obejmuje treści tej witryny.

Warto przeczytać

  • Wkład: Ogólny poradnik omawiający rodzaje fikcji, jakie mogą znajdować się na łamach witryny, oraz możliwości dokonywania wkładu.
  • Jak napisać SCP: Omawia dokładnie to, co podpowiada tytuł: pisanie, przechowywanie, język i cenzurę, humanoidy, formatowanie oraz szablony. Przeczytaj ten poradnik przed napisaniem artykułu.
  • Tłumaczenie dzieł SCP: Poradnik porusza kwestię tłumaczenia dzieł SCP: m.in. pomoce, standardy i sprawy formalne. Przeczytaj ten poradnik przed przełożeniem artykułu.
  • Użytkowanie obrazków: Przeczytaj, jeżeli planujesz wykorzystać w swoim raporcie lub opowieści obrazek.
  • Poradnik tagowania: Poradnik ten omawia system tagowania witryny. Zawarta jest w nim pełna lista tagów.
  • Omówienie usuwania treści: Wyjaśnienie naszej polityki odnośnie do procedur usuwania treści z witryny. Przeczytaj to omówienie, zanim opublikujesz swój artykuł.
  • Lista ekspertów: Lista ekspertów danych dziedzin, którzy są jednocześnie członkami społeczności SCP-PL.

Eseje Polskie

  • Pisanie SCP Informacje dodatkowe dotyczące pisania Specjalnych Czynności Przechowawczych
  • Podstawy Jak nazwa wskazuje, najbardziej podstawowe podstawy korzystania z witryny, rzeczy niezbędne i ważne.
  • Kronika Polskiej Filii Historia naszej witryny, opisana przez jej założyciela.
  • Kalendarz Poglądowy kalendarz naszych opowieści i raportów SCP.

Eseje Tłumaczone

Pisanie w uniwersum Fundacji

Rozwijanie swojego stylu

Znanie swoich rzeczy NAUKI

  • Sklasyfikowane i Ty Krótkie opisanie, co oznacza "sklasyfikowane" i jak działa dostęp do dokumentów niejawnych.
  • Techniczne pisanie Pisanie o sprawach technicznych przez nie-techników. Większość z nas jest autorami, nie naukowcami. Ten esej może być pomocny, jeśli chcesz napisać coś w temacie, w którym nie jesteś ekspertem.

Bycie członkiem społeczności

Krytyka prac innych użytkowników

Słowa Aelanna do mądrych.

Aelanna była na tyle miła, że napisała dla nas serię esejów dotyczących różnych aspektów odnośnie pisania i krytyki.

  • Słowniczek pojęć: Dokładny słowniczek żargonu wiki, z którym możesz się tu spotkać.