SCP-1002
ocena: +4+x
scpdemiser.jpg

Instancja SCP-1002 w miejscu pozyskania.

Identyfikator podmiotu: SCP-1002

Klasa podmiotu: Euclid

Specjalne Czynności Przechowawcze: Wszystkie obiekty powiązane z instancjami SCP-1002 muszą być zabezpieczone w intensywnie oświetlonej komorze o wymiarach 6 [m] × 6 [m]. SCP-1002-6 musi być zabezpieczony w odpowiednio wymiarowanym hangarze. W promieniu do dziesięciu (10) metrów od komory przechowawczej lub hangaru nie mogą znaleźć się żadni pracownicy klasy D ani pracownicy związani z procedurą comiesięcznej terminacji pracowników klasy D.

Wszelkie interakcje z instancjami SCP-1002 muszą być dokonywane za pomocą zrobotyzowanego drona. Komora przechowawcza SCP-1002 musi być strzeżona przez trzech (3) pracowników ochrony, którzy nikogo jeszcze nie zabili w okolicznościach bojowych. Ta sama zasada dotyczy hangaru przechowawczego SCP-1002-6.

Opis: SCP-1002 to anormalny cień sześciu (6) obiektów obecnie przechowywanych przez Fundację. Każdy z obiektów rzuca cień humanoida ubranego w mundur stróża prawa. Obiektami powiązanymi z SCP-1002, które się obecnie przechowuje, to:

  • SCP-1002-1: Zegar stojący pozyskany z ███████, rzuca cień średniowiecznego rycerza.
  • SCP-1002-2: Niewielkich rozmiarów słupek pozyskany z ███ ████, rzuca cień funkcjonariusza ██PD.
  • SCP-1002-3: Większych rozmiarów drukarka pozyskana ███ ███████, rzuca cień rzymskiego legionisty.
  • SCP-1002-4: Gołąb pozyskany z ███████, rzuca cień funkcjonariusza policji z ██████.
  • SCP-1002-5: Nóż kuchenny pozyskany z ███ █████, rzuca cień pracownika ochrony z kasyna ██████.
  • SCP-1002-6: Boeing 737 pozyskany z ███████, rzuca cień funkcjonariusza SWAT.

Obiekty powiązane z SCP-1002 nie przejawiają innych właściwości anomalnych niż rzucanie niewłaściwego im cienia. SCP-1002 powiązane z obiektami pozostają bezczynne do momentu, aż osoba, która w ciągu ostatnich sześciu (6) miesięcy popełniła czyn społecznie uznawany za niezgodny z prawem, znajdzie się w promieniu do dziesięciu (10) metrów od obiektu, który rzuca cień. Jeżeli tak się stanie, instancja SCP-1002 osiągnie stan aktywny i dokona manifestacji w formie ciemnej sylwetki humanoida podobnego do tego ze stanu bezczynnego.

SCP-1002 będzie następnie usiłował ścigać ową osobę. Instancje SCP-1002 demonstrują wysoką sprawność i wydają się śledzić swoje cele przez ściany. Jeżeli ścigana osoba znajdzie się co najmniej dziesięć (10) metrów od instancji SCP-1002, ta ponownie osiągnie stan bezczynny przy swoim obiekcie.

Jeżeli dana osoba zostanie złapana przez manifestację, dozna ona szkód fizycznych o intensywności wprost proporcjonalnej do wagi niezgodnego z prawem czynu, który popełniła. Jeżeli osoba znajdzie się dalej niż dziesięć (10) metrów od obiektu, ten powróci do stanu nieaktywnego.

Jeżeli osoba zostanie złapana przez manifestację, dozna fizycznej kary proporcjonalnej do popełnionej przez tą osobę zbrodni. Pomimo wagi fizycznej kary, ofiara pozostanie żywa i świadoma do czasu przeniesienia jej o dziesięć (10) metrów od manifestacji. Poprzez wnikliwe badania naukowcy odkryli kary połączone z następującymi zbrodniami.

  • Wykroczenie (zaśmiecanie itd.): Amputacja palców.
  • Kradzież sklepowa: Nieśmiercionośna amputacja palców, języka i oczu.
  • Włamanie: Nieśmiercionośna amputacja dłoni, uszu, języka i oczu.
  • Napad: Nieśmiercionośne ciężkie uszkodzenie nóg, amputacja dłoni, uszu, języka i oczu.
  • Morderstwo: Nieśmiercionośna amputacja rąk, nóg, uszu, języka i oczu.
  • Morderstwo masowe: Nieśmiercionośna amputacja rąk, nóg, uszu, języka i oczu. Ofiara została następnie poćwiartowana i zawieszona u sufitu komory testowej na swoich narządach wewnętrznych. Rejestrowano poruszanie się ofiary przez dwie (2) minuty, po których została usunięta z komory przez pracowników ochrony.