SCP-474
ocena: +1+x

Identyfikator podmiotu: SCP-474

Klasa podmiotu: Euclid

Specjalne Czynności Przechowawcze: Instancje SCP-474 muszą być zabezpieczone w skrytkach wysoko-pojemnościowych, w skrzydle Euclid Ośrodka 77. Każda z instancji musi być zawieszona w lodowym bloku, który ma okrywać całą jej powierzchnię. Jeżeli któraś z instancji SCP-474 zostanie znaleziona poza jej przechowalnią, wszystkie otwory należy czasowo wypełnić bawełną, do czasu, kiedy możliwe będzie jej pełne zabezpieczenie.

Instancje SCP-474-1 muszą być zawieszone w lodzie i zabezpieczone w standardowych komorach przechowawczych.

Opis: SCP-474 to zjawisko związane ze ścianami struktur sztucznych, odznaczające się pojawianiem się w ścianach wgłębień o zmiennym rozmiarze i kształcie. Jak dotąd, Fundacja zdołała zabezpieczyć 34 instancje SCP-474.

Struktury, na które wpływa SCP-474, tworzą ludzkie sylwetki zbudowane z tych samych materiałów, co owe struktury. Sylwetki są oznaczane jako kolejne instancje SCP-474-1. Element typu SCP-474-1 powoli będzie wypełniał przestrzeń otwartą przez jedną z instancji SCP-474, a po zajęciu jej całości, ludzka sylwetka ożyje. Podczas okresu rozrostu SCP-474-1 będzie ulegać cyklowi podobnemu do prenatalnego cyklu rozwojowego, przez co początkowo element wyglądać będzie jak niemowlę, a później osiągnie formę dojrzałą.

Po ożyciu, instancje SCP-474-1 zaczną poszukiwać pobliskich, uszkodzonych struktur sztucznych. Znalazłszy takową, SCP-474-1 będzie wykonywał różne rytuały w i wokół uszkodzonej struktury. Przykładowe czynności tego typu to m.in.:

  • Próby włożenia zaprawy murarskiej i innych wypełniaczy w szczeliny i miejsca pęknięć w strukturze;
  • Kładzenie nowych cegieł, jeżeli struktura jest z nich zbudowana;
  • Spędzanie większej ilości czasu, leżąc w bezruchu przy pobliskiej strukturze lub wewnątrz, o ile jej uszkodzenie to umożliwia;
  • Tupanie wokół struktury wraz z jednoczesnym drapaniem różnych części ciała, czynności te wykonując w sposób rytmiczny;
  • Wydrapywanie różnych wiadomości w nieuszkodzone części struktury (szczegóły w załączonej dokumentacji).

Po czasie od 3 do 6 godzin, instancja SCP-474-1 wejdzie w kontakt fizyczny z uszkodzonym obiektem, a następnie ulegnie dezintegracji. Po tym, struktura przez około 9 miesięcy pozostanie, jaka jest, lecz następnie rozpocznie produkcję elementów SCP-474-1, a ona sama zostanie zaklasyfikowana jako kolejna instancja SCP-474.

Dodatek: Dokumentacja wiadomości SCP-474-1, znalezionej na zewnątrz niewielkiej kawiarni. Wiadomość została wydrapana w ścianę za budynkiem, w czasie ponad 4 godzin. Wtedy na miejscu zjawili się agenci Fundacji z zadaniem zabezpieczenia instancji.

Od zawsze byliśmy dla siebie,

Zbudowani dla siebie

Jak cegły na zaprawie, razem wzrastamy

Siedzę w twym kącie i śnię o jutrze

Stapiamy się razem

Ja

Jestem

Urodzony w tobie na nowo

Stapiamy nasz kamień

Wypełniamy pęknięcia

Bądź całością ze mną

A zepsuta

Już nie