SCP-PL-157
ocena: +2+x

Identyfikator podmiotu: SCP-PL-157

Klasa podmiotu: Euclid

Specjalne Czynności Przechowawcze: SCP-PL-157 znajduje się w Ośrodku Przechowawczym 10. Pomieszczenie posiada rozmiary: 2 x 3 x 3m. W środku umieszczono prosty drewniany stół, wraz z krzesłem. Wnętrze monitoruje kamera. W ścianie pokoju znajduje się wbudowany mikrofon i głośnik.

Dostęp do przedmiotu można otrzymać za zgodą od pracownika placówki z uprawnieniem 2, lub wyższym i głównego badacza SCP-PL-157, Dr. Sarveso. Zakazuje się wynoszenia czegokolwiek z przechowalni, bez uprzedniej zgody Dr. Sarveso (dotyczy przedmiotów nie wpisanych na listę: dodatek do 11/51). Wszelkie pojawienie się czegoś, co nie zostało zanotowane przez wyznaczonego do tego pracownika, należy zgłosić. W razie wykroczenia, każdy kto dopuścił się utajnienia takiego zjawiska, musi ponieść karę, odpowiednią dla skutków niesubordynacji. W trakcie odwiedzin należy założyć strój ochronny S15.

SCP-PL-157 należy zaopatrzyć w porcję bloków rysunkowych, w dowolnych rozmiarach. Dodatkowo, papier powinien być twardości dwa razy większej niż zazwyczaj, z powodu cech obiektu. Zapełnione karty bloków, należy zabrać z pomieszczenia po okresie ich wypełnienia. Czynność ta nie wymaga pośpiechu.

Wymaga się oglądać i pochwalać rysunki SCP-PL-157, jednak absolutnie w pochwałach nie używać kłamstw, ponieważ obiekt to bez trudu wykryje. Powstałe obrazy klasyfikuje się jako SCP-PL-157-A, mające właściwości identyczne jak rozszerzenia graficznych plików komputerowych ".gif". Byt, może ale nie musi wymagać poznania od nas plusów i minusów swoich dzieł. W przypadku wymogu, należy bezdyskusyjnie wygłosić przynajmniej minutowy wywód na trzymany pierwszy z góry obraz. Niewykonanie polecenia podmiotu, może skutkować porysowaniem ciała osoby odmawiającej i pomieszczenia badawczego.
Wszelkie prace bytu należy przenieść do specjalnego magazynu, z wyjątkiem tych, które Dr. Sarveso zgodził się przekazać komuś innemu, jako element ozdobny.

Opis: SCP-PL-157 z wyglądu przypomina ołówek. Jego powierzchnia jest stara i nieznacznie popękana, w kolorze dawno wyblakłego pomarańczu. Badania wykazały budowę z drewna dębu. Nadzwyczaj twardy grafit znajdujący się w środku uniemożliwia rysunek na zwykłym papierze, jednak zostawia wyraźny ślad na skórze oraz materiale o twardości zbliżonej do miękkiego drewna. Na jego końcu znajduje się cała w zadrapaniach blaszka, z kawałkiem gumki do ścierania, stwardniałej z upływem czasu. Anomalia ma zazwyczaj wymiary współczesnego, sklepowego ołówka do kupienia. Długość przedmiotu jest zmienna, w zależności od parametrów dłoni osoby go trzymającej. Po odłożeniu zachowuje ostatni rozmiar, aż do czasu pochwycenia przez kogoś innego

Podmiot wykazuje zrozumienie języka angielskiego, potrafi odczytywać wszystkie ludzkie charaktery pisma, samemu zapisywać informacje, a do tego wykonywać proste działania matematyczne. Posiada zdolność lewitacji do około 30 cm ponad daną powierzchnią. Umożliwia mu to komunikację z testerami i naukowcami, która polega na pisaniu i szybkim rysowaniu szkiców. Przedmiot jest inteligentny, posiada uczucia. Wykazało o tym badanie PL157/███/2███.

Zjawisko cały swój czas, który nie jest zapełniony badaniami i pytaniami od ludzi, wykorzystuje do nieprzerwanego rysowania wszelakich obrazów, zależnie od jednego czynnika: ostatnia osoba, która wykonała chociażby kreskę za jego pomocą, przelewa swoje umiejętności w byt, nie tracąc ich przy tym. Osoba, która nie posiada jakichkolwiek zdolności artystycznych, sprawi że obrazy wykonywane przez SCP-PL-157 będą miernego wyglądu. Zaobserwowano, że im dłużej byt czerpie umiejętności od jednej osoby, tym bardziej poprawiają się jej zdolności rysownicze i charakter pisma. Anomalia się nie wypisuje.
Obrazy tworzone są od podstaw. Poczynając od szkicu, po wykonywanie ostatnich detali. Po zakończeniu obiekt podpisuje się w prawym dolnym rogu kartki, używając do tego nieokreślonych znaków, z nieznanego nam alfabetu. Wykazano podobieństwo do cyrylicy.
Po stworzeniu kolejnego dzieła, obraz w odstępie 5 do 10 minut zaczyna powoli falować, by przejść po godzinie do ruchu naturalnego dla przedmiotów/roślin/ludzi występujących na papierze.
Taki sam efekt dzieje się po zrobieniu tatuażu.